Release-koncert:Duo Stockmarr-Macedonio fejrer den dugfriske udgivelse af deres nye album.
I 2021 udgav duoen deres debutalbum med værker af J.S. Bach, nu er de gået et skridt videre i musikhistorien og har indspillet tre spændende senbarokke værker af Bach's sønner, Wilhelm Friedemann og Carl Philipp Emanuel, samt af familievennen og mentoren Johann Gottlieb Graun. Programmet byder på oversete og overraskende kammermusikalske værker der giver indblik i et spændende kapitel af bratschens historie. Musikken er fra en brydningstid hvori mange nye tendenser mødtes så det slog gnister: bl.a. var de tre komponister repræsentanter for den følsomme stil (Empfndsamkeit) og Sturm- und Drang bevægelsen's vildskab - en frigørelse fra barokkens idealer og et skridt imod nye horisonter. Om duoenI kraft af af den sjældne instrumentkombination, bratsch og cembalo på periodeinstrumenter, inviterer duo Stockmarr-Macedonio ind i en unik klangverden. Duoen blev grundlagt i 2013, da begge dens medlemmer studerede tidlig musik på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium i København. Sammen udforsker de to musikere repertoiret for bratsch og cembalo, kaster lys over deres udsøgte instrumentkombination og gør sjældent opført musik tilgængelig for et bredere publikum. Duoen har gennemført mange koncertturnéer i Danmark, Italien og Europa. De har gæstet koncertserier som Onsdagskoncerterne og Early Monday i København, Sastamala Gregoriana i Finland, Auditorium Marianum i Perugia, Det Danske Institut i Rom og Huis te Poort i Schiedam, Holland. I 2021 udgav duoen sit debutalbum med Johann Sebastian Bach's tre sonater for viola (da gamba) og cembalo BWV 1027-1029. Den internationale modtagelse af dette album opfordrede duoen til at udvide deres indspilningsprojekt til også at omfatte musik af J.S. Bach's sønner og Johann Gottlieb Graun - et projekt som er støttet af Augustinus Fonden og Kulturrådet. Duo Stockmarr-Macedonio har gennem tiden modtaget støtte og legater fra fere fonde, herunder Augustinus Fonden, Frederiksberg Fonden, Solistforeningen af 1921, Konstnärsnämnden og Kulturrådet. MusikerneMarie Stockmarr Becker er en aktiv og alsidig musiker med base i Øresundsregionen. Hun er medlem af Concerto Copenhagen og spiller ofte med ensembler som Enghave Barok, Camerata Øresund og Theatre of Voices. Hun er en passioneret kammermusiker med en særlig interesse for bratschen's tidlige repertoire. Hun er bl.a. medlem i den islandske kvartet Nordic Affect og hun spiller i sæson 24/25 med Rudersdal Kammersolister. Derudover er hun alternerende solobratschist i orkestret Basel Sinfonietta. Marie har studeret bratsch med Genevieve Strosser og kammermusik med Anton Kernjak på Musik- Akademiet i Basel. Her fordybede hun sig også i tidlig musik på Schola Cantorum Basiliensis hvor hun bl.a. studerede barokbratsch med David Plantier. Hun afsluttede sine studier med en Master of Arts i 2011. Senere specialiserede hun sig i tidlig musik hos Peter Spissky og Ketil Haugsand på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium i København. Ilaria Macedonio er født i Assisi, Italien og kommer fra en musikerfamilie. Hun begyndte at studere klaver som 7-årig og vandt allerede som 8-årig første prisen i musikkonkurrencen Settenote i Arrone. Fra 2014 studerede Ilaria tidlig musik på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium med cembalo som hovedfag hos Ketil Haugsand. Ilaria har deltaget i master class og workshops med bl.a. Andrew Lawrence- King, Peter Spissky, Imbi Tarum, Alfredo Bernardini, Lars Ulrik Mortensen og Ton Koopman. Fra 2017 til 2018 studerede Ilaria til Artist Diploma hos Jane Chapman og Terence Charlston på Royal College of Music i London. Her fordybede hun sig desuden forskellige kammermusikprojekter. Hun har optrådt som continuo spiller pa Greenwich Music Festival i 2017, som solist pa Southbank Centre og på Mottisfont National Trust Museum i 2018. Mellem 2019 og 2024 har Ilaria været aktiv med koncerter internationalt, hun debuterede i Lund (Sverige), Schiedam (Holland) og Sastamala (Finland).
I 2021 udgav duoen deres debutalbum med værker af J.S. Bach, nu er de gået et skridt videre i musikhistorien og har indspillet tre spændende senbarokke værker af Bach's sønner, Wilhelm Friedemann og Carl Philipp Emanuel, samt af familievennen og mentoren Johann Gottlieb Graun. Programmet byder på oversete og overraskende kammermusikalske værker der giver indblik i et spændende kapitel af bratschens historie. Musikken er fra en brydningstid hvori mange nye tendenser mødtes så det slog gnister: bl.a. var de tre komponister repræsentanter for den følsomme stil (Empfndsamkeit) og Sturm- und Drang bevægelsen's vildskab - en frigørelse fra barokkens idealer og et skridt imod nye horisonter. Om duoenI kraft af af den sjældne instrumentkombination, bratsch og cembalo på periodeinstrumenter, inviterer duo Stockmarr-Macedonio ind i en unik klangverden. Duoen blev grundlagt i 2013, da begge dens medlemmer studerede tidlig musik på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium i København. Sammen udforsker de to musikere repertoiret for bratsch og cembalo, kaster lys over deres udsøgte instrumentkombination og gør sjældent opført musik tilgængelig for et bredere publikum. Duoen har gennemført mange koncertturnéer i Danmark, Italien og Europa. De har gæstet koncertserier som Onsdagskoncerterne og Early Monday i København, Sastamala Gregoriana i Finland, Auditorium Marianum i Perugia, Det Danske Institut i Rom og Huis te Poort i Schiedam, Holland. I 2021 udgav duoen sit debutalbum med Johann Sebastian Bach's tre sonater for viola (da gamba) og cembalo BWV 1027-1029. Den internationale modtagelse af dette album opfordrede duoen til at udvide deres indspilningsprojekt til også at omfatte musik af J.S. Bach's sønner og Johann Gottlieb Graun - et projekt som er støttet af Augustinus Fonden og Kulturrådet. Duo Stockmarr-Macedonio har gennem tiden modtaget støtte og legater fra fere fonde, herunder Augustinus Fonden, Frederiksberg Fonden, Solistforeningen af 1921, Konstnärsnämnden og Kulturrådet. MusikerneMarie Stockmarr Becker er en aktiv og alsidig musiker med base i Øresundsregionen. Hun er medlem af Concerto Copenhagen og spiller ofte med ensembler som Enghave Barok, Camerata Øresund og Theatre of Voices. Hun er en passioneret kammermusiker med en særlig interesse for bratschen's tidlige repertoire. Hun er bl.a. medlem i den islandske kvartet Nordic Affect og hun spiller i sæson 24/25 med Rudersdal Kammersolister. Derudover er hun alternerende solobratschist i orkestret Basel Sinfonietta. Marie har studeret bratsch med Genevieve Strosser og kammermusik med Anton Kernjak på Musik- Akademiet i Basel. Her fordybede hun sig også i tidlig musik på Schola Cantorum Basiliensis hvor hun bl.a. studerede barokbratsch med David Plantier. Hun afsluttede sine studier med en Master of Arts i 2011. Senere specialiserede hun sig i tidlig musik hos Peter Spissky og Ketil Haugsand på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium i København. Ilaria Macedonio er født i Assisi, Italien og kommer fra en musikerfamilie. Hun begyndte at studere klaver som 7-årig og vandt allerede som 8-årig første prisen i musikkonkurrencen Settenote i Arrone. Fra 2014 studerede Ilaria tidlig musik på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium med cembalo som hovedfag hos Ketil Haugsand. Ilaria har deltaget i master class og workshops med bl.a. Andrew Lawrence- King, Peter Spissky, Imbi Tarum, Alfredo Bernardini, Lars Ulrik Mortensen og Ton Koopman. Fra 2017 til 2018 studerede Ilaria til Artist Diploma hos Jane Chapman og Terence Charlston på Royal College of Music i London. Her fordybede hun sig desuden forskellige kammermusikprojekter. Hun har optrådt som continuo spiller pa Greenwich Music Festival i 2017, som solist pa Southbank Centre og på Mottisfont National Trust Museum i 2018. Mellem 2019 og 2024 har Ilaria været aktiv med koncerter internationalt, hun debuterede i Lund (Sverige), Schiedam (Holland) og Sastamala (Finland).