Dobbeltudstilling med Louise Lange og Lis Bramsen den 15.9 til 20.10 2024 med fernisering den 15.9.24.Louise Lange - keramiker"I midt og slut 90'erne uddannede jeg mig i glaspustning.
Her var jeg bl.a. omkring Dudley College i England, glas og keramikskolen på Bornholm og en række forskellige værksteder rundt omkring i Danmark, her iblandt Rikke Hagen og Tobias Møhl.I år 2000 returnerede jeg til Aalborg, hvor jeg startede i lære som keramiker i familiefirmaet. Her fandt jeg min rette hylde og blev dermed 3. generations keramiker i familien. Mine forældre og jeg arbejder hver for sig, men deler værksted, butik, galleri og skulpturhave.Jeg har specialiseret mig i porcelæn, som er det materiale jeg helst arbejder i. Jeg maler gerne på mine ting med pensel med universalfarver, så udtrykket minder meget om akvarel. Da naturen inspirerer mig meget, er mine motiver som regel fugle og blomster."Lis Bramsen - kunstmaler"Jeg arbejder med foto, cyanotopi samt akrylmaleri og tegning på forskellige materialer: lærred, plexiglas eller spejl. I alle udtryksformer og materialer er det lyset, der er omdrejningspunktet i mine værker. Ikke kun som fysisk eller konkret fænomen, men også som begreb i overført betydning. Jeg er fascineret af det monokrome maleri, fordi der opstår en særlig stoflighed, når forstyrrende farver udelades. Jeg arbejder gerne i sort farve, fordi lys og kontrast kan repræsenteres optimalt. Men giver også mig selv udfordringer ved f.eks. at vende det hele om: "Nu må jeg kun male med hvid, og nu skal jeg male på spejl". Jeg bruger i det hele taget "dogmer"/regler i min proces for at være så konsekvent og undersøgende som muligt. De fleste værker på udstillingen vil efter kunstforeningens ønske være maleri på lærred.Min praksis tager udgangspunkt i forladte bygninger og industrielle miljøer. Det er lyset, kontrasterne og det smukke i forfaldet, der fascinerer mig. Fotografiske oplæg fortolkes i nye sammenhænge, hvor jeg kombinerer forskellige rum, tegner eller maler i flere lag, så der opstår en ny tredimensionel virkning. Jeg arbejder med en forståelse af rum både som et kompositorisk og tidsligt motiv og som en personlig konstruktion formet af erindringer.".
Her var jeg bl.a. omkring Dudley College i England, glas og keramikskolen på Bornholm og en række forskellige værksteder rundt omkring i Danmark, her iblandt Rikke Hagen og Tobias Møhl.I år 2000 returnerede jeg til Aalborg, hvor jeg startede i lære som keramiker i familiefirmaet. Her fandt jeg min rette hylde og blev dermed 3. generations keramiker i familien. Mine forældre og jeg arbejder hver for sig, men deler værksted, butik, galleri og skulpturhave.Jeg har specialiseret mig i porcelæn, som er det materiale jeg helst arbejder i. Jeg maler gerne på mine ting med pensel med universalfarver, så udtrykket minder meget om akvarel. Da naturen inspirerer mig meget, er mine motiver som regel fugle og blomster."Lis Bramsen - kunstmaler"Jeg arbejder med foto, cyanotopi samt akrylmaleri og tegning på forskellige materialer: lærred, plexiglas eller spejl. I alle udtryksformer og materialer er det lyset, der er omdrejningspunktet i mine værker. Ikke kun som fysisk eller konkret fænomen, men også som begreb i overført betydning. Jeg er fascineret af det monokrome maleri, fordi der opstår en særlig stoflighed, når forstyrrende farver udelades. Jeg arbejder gerne i sort farve, fordi lys og kontrast kan repræsenteres optimalt. Men giver også mig selv udfordringer ved f.eks. at vende det hele om: "Nu må jeg kun male med hvid, og nu skal jeg male på spejl". Jeg bruger i det hele taget "dogmer"/regler i min proces for at være så konsekvent og undersøgende som muligt. De fleste værker på udstillingen vil efter kunstforeningens ønske være maleri på lærred.Min praksis tager udgangspunkt i forladte bygninger og industrielle miljøer. Det er lyset, kontrasterne og det smukke i forfaldet, der fascinerer mig. Fotografiske oplæg fortolkes i nye sammenhænge, hvor jeg kombinerer forskellige rum, tegner eller maler i flere lag, så der opstår en ny tredimensionel virkning. Jeg arbejder med en forståelse af rum både som et kompositorisk og tidsligt motiv og som en personlig konstruktion formet af erindringer.".