Spring til indhold

Arrangementer

Falkoner Fitness, Motion: Danseundervisning 12 mødegange kl. 19-20.10

Argentinsk tango - øvede

Dans argentinsk tango med nærvær, kropsbevidsthed og musikalitet! Argentinsk tango er som en lille poetisk historie, der fortælles af to stemmer i samspil med den skønneste musik.

Mere

Havdrup Idrætscenter, Motion: Gymnastik/aerobic 11 mødegange kl. 10-11.30

Qi Gong hensynt., Havdrup m/ Vibeke K. Søndergaard

Vil du forbedre dit generelle helbred og finde indre balance?. Gennem en kombination af bevægelse, åndedræt og fokuseret opmærksomhed hjælper Qi-gong deltagerne med at finde indre ro og reducere stressniveau.

Mere

Arena Aabenraa, Motion: Gymnastik/aerobic 13 mødegange kl. 14.30-15.45

Bevægelse og afspænding

I undervisningen indgår grundig opvarmning, styrke og smidiggørende øvelser samt udspændingsøvelser. Ligeledes laver vi venepumpeøvelser for et bedre kredsløb.

Mere

Svanemøllehallen, Motion: Andet motionstilbud kl. 10-11

Cardio Tennis

Er du klar til at give din træning et seriøst boost og have det sjovt på samme tid? Vi introducerer Cardio Tennis i Svanemøllehallen! Hvad er Cardio Tennis?. Cardio Tennis er den perfekte kombination af træning og tennis.

Mere

Pris: 125 kr

Tønder Medborgerhus, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 09.30-10.45

Pilates for alle

Efter en time med Pilates træning bliver jeg høj. Jeg føler mig ½ meter højere, mine ben føles lettere. Når jeg går ud for at handle efter træningen føler jeg at jeg svæver ind i butikken.

Mere

Tønder Medborgerhus, Motion: Andet motionstilbud 14 mødegange kl. 11-12.15

Qi Gong

Når jeg træner Qigong går jeg ind i mig selv, lytter til naturen, mærker vinden og solen i mit ansigt. Ser alt det grønne der omkring mig.

Mere

Skolen I Bymidten, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 18.45-20.15

Tai Chi Chuan trin 2

Denne indre kampkunst byder på mange gevinster, så som. styrkelse af immunforsvaret, muskler, knogler og led. Du vil lære. at reagere instinktivt og roligt, få mere overskud, klarhed og. indre ro.

Mere

Træningscenter Fortunen, Motion: Andet motionstilbud

Træning i varmt vand

Er den ideelle motionsform for deltagere med problemer i f.eks. ryg, skuldre, hofter, knæ, led eller muskler. Bevægeligheden, muskelstyrken og koordinationsevnen øges, samtidig med at leddene skånes og overbelastning undgås.

Mere

Pilevejens Festlokaler, Motion: Gymnastik/aerobic

Yoga for alle (Bjerringbro)

Giv dig selv tid til yoga, og du får til. gengæld mere ro og energi til dagens udfordringer. Hatha Yoga er en meditativ. yoga, som giver ro i sindet. Du lærer at få åndedrættet integreret i. øvelserne, som både udspænder og styrker.

Mere

Sorø Kultur- og Fritidscenter - Værkerne, Motion: Gymnastik/aerobic 15 mødegange kl. 11.15-12.45

Bækkenbundstræning v/ Ljiljana Mitrovic

Holdet egner. sig til dig, som gerne vil have en stærk og elastisk bækkenbund. Der arbejdes. med aktivering og afspænding af bækkenbunden, og øvelser der træner hofternes,. bækkenets og ryggens bevægelighed.

Mere

Kolding Uddannelses Center (KUC), Motion: Gymnastik/aerobic

Yoga - hensyntagende

Vi arbejder med hele kroppens bevægelighed og med nervesystemet. Vi arbejder med alle led og muskler i kroppen. Vi arbejder også med åndedrættet. Yoga påvirker også hvordan vi har det mentalt.

Mere

Branderslev gl. Skole, Motion: Gymnastik/aerobic

Torsdags Yoga i Branderslev

Yoga med brug af åndedrættet, gode stræk og masser af forskellige dynamiske øvelser, samt afslutning med en afspænding. Kombinationen indvirker på hele kroppen og skaber balance mellem krop og sind.

Mere

Veksebo svømmecenter, Motion: Andet motionstilbud

Motion i vand

Har du skavanker, som gør motion "på land" besværlig for dig? Motion i vand er effektivt og skånsomt. Når du bevæger dig i vand, styrker du dine muskler og led, fordi vandet giver modstand.

Mere

Ravnsborg Hallen, Motion: Gymnastik/aerobic 17 mødegange kl. 09-10.30

Torsdags Yoga i Horslunde

Yoga med brug af åndedrættet, gode stræk og masser af forskellige dynamiske øvelser, samt afslutning med en afspænding. Kombinationen indvirker på hele kroppen og skaber balance mellem krop og sind.

Mere

Vesterbrogade, Motion: Gymnastik/aerobic 26 mødegange kl. 13.30-15

Hatha yoga - for en bedre ryg

Mere

Svanemøllehallen, Motion: Gymnastik/aerobic

Bevægelse og afspænding - kvinder - seniorer

Mere

Gladsaxe Skole, Motion: Andet motionstilbud

Motion i vand - kvinder

Mere

Hvalsø Hallerne, Motion: Andet motionstilbud 11:15-12:45

Gotvedbevægelse - Hvalsø

Gå til Gotvedbevægelse hos FOF Hvalsø!

Mere

Pris: 2300 kr

AOF Amager, Motion: Gymnastik/aerobic 25 mødegange kl. 10-11.30

Rygtræning og afspænding - hensyntagende hold

Hensyntagende undervisning. Lær at træne din ryg smidig og stærk, så du kan klare de daglige belastninger. Du starter med en grundig opvarmning af hele kroppen og træner derefter styrke- og smidighed samt arbejds- og hvilestillinger.

Mere

AOF Amager, Motion: Gymnastik/aerobic 25 mødegange kl. 11.40-13.10

Let motion og afspænding - hensyntagende hold

Hensyntagende specialundervisning. Du lærer at træne kroppen med øvelser, der hjælper på spændinger i musklerne, bevarer og genopretter muskelstyrken og leddenes bevægelighed.

Mere

Vesterbrogade, Motion: Gymnastik/aerobic 28 mødegange kl. 15.10-16.20

YIN Yoga

Er en rolig og meditativ yogaform, baseret på bl.a. den kinesiske meridianlære. Via lange dybe stræk stimuleres kroppens bindevæv, muskler, led, organer og energistrømme, og via mindfulness trænes nærværet, accepten og rummeligheden.

Mere

Sædding Strand, Motion: Vandretur/stavgang kl. 13

Travetur hver søndag med kaffe bagefter, fra De Hvide Mænd

Vi går hver eneste søndag kl. 13:00, året rundt. Det er Foreningen Mennesker Mødes der arrangerer, men det kræver ikke medlemskab at deltage, alle er velkommen. Der er kaffe bagefter i det fri.

Mere

Gratis

Tårnby Skole, Motion: Gymnastik/aerobic 5 mødegange kl. 11.45-13.15

Motion for kvinder med osteoporose

Hensyntagende undervisning. Lettere styrketræning har en gavnlig indvirkning på dine knogler, der bliver stærkere, når de belastes. Det er også vigtigt at have et "korset" af stærke ryg- og mavemuskler til at støtte rygsøjlen.

Mere

Aof Træningssal, Motion: Gymnastik/aerobic 9 mødegange kl. 11-12.15

Nænsom Yoga i Maribo

Blid yoga med henblik på træning af ryg, hvor vi arbejder med åndedræts øvelser, balancen og blide yogastræk, der er mulighed for at tage individuelle hensyn. Det eneste det kræver, at du kan komme op og ned fra en måtte på gulvet.

Mere

Fabrikken - Center for sundhed, Motion: Gymnastik/aerobic

Rygtræning og motion for hele kroppen med Hanne Sømark på Fabrikken i Slagelse

Kurset henvender sig til personer, der har rygproblemer eller andre gener fra bevægeapparatet. Vi forsøger at bedre deltagernes kropsbevidsthed for derved at forebygge belastningssygdomme.

Mere

Kulturstedet Lindegaarden, Motion: Fitness/styrketræning 12 mødegange kl. 10.50-12

Frisk motion med konditions- og balancetræning +50

Til hver træningstime på dette hold kommer vi hele kroppen igennem. Vi starter med opvarmning og derefter fortsætter vi med træning af kondition, styrke og balance gennem forskellige øvelser - og det hele udføres til god musik!

Mere

FOF København, Motion: Gymnastik/aerobic 12 mødegange kl. 10.30-11.40

Træning - knogleskørhed

Ved aldersbetinget afkalkning er der en moderat øget risiko for at pådrage sig brud. Men med den rette motion og bevidsthed om hensigtsmæssige og uhensigtsmæssige bevægelser og arbejdsstillinger, kan knogletabet begrænses.

Mere

Sorø Kultur- og Fritidscenter - Værkerne, Motion: Gymnastik/aerobic 15 mødegange kl. 09.30-11

Yoga - hensyntagende v/ Ljiljana Mitrovic

Der vil være fokus på bevidst åndedræt, jordforbindelse og kropsholdning. Yoga øvelser udføres i eget tempo. Der arbejdes med optimal vejrtrækning som redskab for at skabe ro og balance i kroppen.

Mere

Sorø Kultur- og Fritidscenter - Værkerne, Motion: Gymnastik/aerobic 15 mødegange kl. 11.15-12.45

Yoga & balancetræning- hensyntagende v/ Ljiljana Mitrovic

Der vil være fokus på bevidst åndedræt, jordforbindelse og kropsholdning. Yoga øvelser udføres i eget tempo. Der arbejdes med optimal vejrtrækning som redskab for at skabe ro og balance i kroppen.

Mere

Vestjydsk Fritidscenter, Motion: Andet motionstilbud

Træning i varmtvandsbassin

Har du gigt, rygsmerter, stive led eller kan du ikke dyrke. motion på almindelig vis er der stor sandsynlighed for at du vil få gavn af at. træne i varmt vand. Træning i varmt vand bevirker at du bedre kan bevæge dig og. blødgør stive muskler.

Mere