Spring til indhold

Arrangementer

Kulturkasernen, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 10.10-11.40

Bevægelse og afspænding

Vi mødes mandag formiddag for at pleje vort velbefindende og mærke glæden ved at bevæge os til god musik. Vi skal styrke muskler, led og kredsløb og arbejde med udspænding, koordination og balance.

Mere

Allerød Karateklub, Motion: Andet motionstilbud 14 mødegange kl. 10.45-12.15

Blid yoga

Yoga er godt for krop og sjæl. Yoga er fysiske og mentale øvelser, der fokuserer på at være til stede i nuet. Med yoga træner man smidighed, styrke og udholdenhed. Yoga giver en stærkere krop og har en afstressende effekt.

Mere

Idrættens Hus, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 11.40-13.10

Hatha yoga for alle m/ Line H. Nielsen

Den klassiske yoga har en gavnlig virkning på krop og sind og formålet er at øge kroppens vitalitet og sundhed samt skabe balance fysisk og mentalt.

Mere

Trænings-og aktivitets center Kernehuset, Motion: Danseundervisning 14 mødegange kl. 12.15-13

Linedance begyndere

Kan du. lide at danse? Linedance er sjov motion. for alle - uanset alder. Du danser alene, så du behøver ingen partner. Her. læres de grundliggende trin. Dansene er begynderdanse, der vil blive.

Mere

Ahlmannsparken, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 14.45-15.45

Stoleyoga

Niveau: Til dig, der er udfordret fysisk og/eller på balancen. Max syv deltagere. Stoleyoga er for dig, der har svært ved at komme op og ned fra gulvet og/eller har balanceproblemer.

Mere

Trænings-og aktivitets center Kernehuset, Motion: Danseundervisning 14 mødegange kl. 15.45-16.30

Linedance begynder / letøvet

For dig der har danset Line Dance i mindst et par sæsoner, og som kender - og har rimelig godt styr på de fleste grundtrin. På dette hold lærer du danse med flere grundtrin/udfordringer.

Mere

Ahlmannsparken, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 16-17.30

Hatha Yoga

For begyndere og let øvede. Vi arbejder med klassiske yogastillinger, åndedrættet og afspænding. Stillingerne modificeres efter, hvad din krop kan.

Mere

Idrættens Hus, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 16.15-17.30

Hatha yoga for let øvede m/ Susanne Grange

Dette hold er for dig, der har gået på mit begynderhold, derudover henvender denne undervisning sig også til dig, som ønsker at få indsigt i brugen af vejrtrækningen i yoga, som redskab.

Mere

Trænings-og aktivitets center Kernehuset, Motion: Danseundervisning 14 mødegange kl. 16.45-17.30

Linedance begynder / letøvet

For dig der har danset Line Dance i mindst et par sæsoner,. og som kender - og har rimelig godt styr på de fleste grundtrin. På dette hold lærer du danse med flere. grundtrin/udfordringer.

Mere

Klostermarksskolen, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 17-18.30

Puls og Pilates, Roskilde m/ Lene Svendsby

Puls Pilates er for dig, der ønsker en stærk og smidig krop, en flot kropsholdning og en øget kropsbevidsthed.

Mere

Odder Center for Uddannelse, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 17.30-19

Hatha yoga Flow

Hatha Yoga (blid flow) Hensyntagende. Har du overvejet, om du skal med til yoga? Måske har du aldrig prøvet det før. Så er yoga hos mig, måske noget for dig. Max. 8 deltagere på holdet.

Mere

Idrættens Hus, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 17.45-18.45

Hatha yoga for begyndere m/ Susanne Grange

Dette hold henvender sig primært til dem, som gerne vil bruge yogaen i deres dagligdag, til at bevare balance både mentalt og fysisk.

Mere

Trekronerskolen, Motion: Andet motionstilbud 14 mødegange kl. 18-19.30

Living Yolates m/ Annie Grim Balsen

Du inviteres til halvanden times selvkærlig Living Yolates. Living Yolates er en kombination af meditation, yoga, pilates og dans. Kombinationen af disse elementer åbner op for at kunne komme ned i kroppen og ud af hovedet.

Mere

Østergården, Motion: Gymnastik/aerobic

Afspænding og bevægelse - hensyntagende

Formålet med denne træning er at blive bedre til at mærke, afhjælpe og. forebygge belastninger, at styrke og lindre og samtidig få mere energi og. velvære i kroppen.

Mere

Nykøbing Sjælland Svømmehal, Motion: Andet motionstilbud

Hensyntagende varmtvandstræning m/ Jytte Kure

Dette hensyntagende hold er for dig som har problemer i bevægeapparatet, f.eks. knæ, hofte, skulder, rygproblemer, eller har været i et genoptræningsforløb efter operation. Vi nyder, at vandet giver vægtløshed og bevægefrihed.

Mere

Skjern Skole (afd. Enghavevej), Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 16.10-17.10

Restorativ Yin Yoga (H)

Mere

Ringsted Firma Sport, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 16.30-17.45

Hatha Yoga - bliv fastere i kødet m/ Lea Dalsgaard

Vi arbejder med at aktivere alle musklerne og bindevævet, fra huden af, ind i musklerne og helt ind til knoglerne. Vi åbner op og smidiggør bindevæv, muskler og led.

Mere

Nr. Vium-Troldhede Skole, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 17.45-19

Yin yoga - Troldhede

Mere

Lellinge Multihus, Motion: Gymnastik/aerobic 15 mødegange kl. 08-09.30

Blid hatha yoga inde/ude, Lellinge m/ Lea Dalsgaard

Få den bedste start på dagen med hensyntagende blid hatha yoga. Vi er i hallen - og når vejret er til det, går vi ud på græsset ved Lellinge Multihus.

Mere

Lellinge Multihus, Motion: Gymnastik/aerobic 15 mødegange kl. 09.45-11.15

Hatha yoga for alle, hensynt., Lellinge m/ Lea Dalsgaard

Vi styrker kernemuskulaturen og smidiggør muskler og bindevæv. Tempoet er roligt. Der guides alternative stillinger undervejs, hvis der er behov for det.

Mere

Ravnsborghallen, Motion: Gymnastik/aerobic 15 mødegange kl. 10-11.20

Motionsdans og bevægelse m/ Evy Sampson

Bevæg dig glad og sjovt md musik til. Holdet er for dig, som elsker musik og ønsker at træne og lave øvelser for hele kroppen med musik til. Dette hold er en kombineret måde at træne, styrke og forebygge din krop og balance på en sjovere måde.

Mere

Nykøbing Sjælland Svømmehal, Motion: Andet motionstilbud 15 mødegange kl. 11.15-11.55

Hensyntagende varmtvandstræning m/ Jytte Kure

For deltagere med nedsat bevægelighed fx pga. knæ, hofte og rygproblemer,. Overvægt, muskel - eller knoglelidelser, problemer med balance m.m.

Mere

Ravnsborghallen, Motion: Gymnastik/aerobic 15 mødegange kl. 11.30-13

Stærk krop og stærk ryg, hensynt. m/ Evy Sampson

Dette hold er for dig med skavanker og særlige hensyn*. Måske du lider af smerter, spændinger eller fysiske skavanker, på holdet tager vi hensyn og tilpasser øvelserne til den enkelte.

Mere

Nykøbing Sjælland Svømmehal, Motion: Andet motionstilbud 15 mødegange kl. 11.55-12.35

Hensyntagende varmtvandstræning m/ Malene Botved

Bassintræning er yderst velegnet, hvis du har problemer med dine led, skal genoptrænes efter operation, har brug for kredsløbstræning for hjerte- lungefunktion eller har behov for skånsom træning.

Mere

Nykøbing Sjælland Svømmehal, Motion: Andet motionstilbud 15 mødegange kl. 12.35-13.15

Hensyntagende Bassintræning m/ Malene Botved

Bassintræning er yderst velegnet, hvis du har problemer med dine led, skal genoptrænes efter operation, har brug for kredsløbstræning for hjerte- lungefunktion eller har behov for skånsom træning.

Mere

Allerød Bibliotek, Motion: Andet motionstilbud 15 mødegange kl. 14-15.30

Pilates. Styrk og stræk din krop

Med udgangspunkt i pilates øvelser arbejder vi hele kroppen igennem hver gang. Det er vigtigt at alle muskler holdes stærke. Vi træner også balance, vejrtrækning og dybe strækøvelser hver gang.

Mere

Maribo Hallerne og Maribo Stadion, Motion: Gymnastik/aerobic

Pilates

Er en kombination af styrketræning og strækøvelser, som koordineres med. vejrtrækningen. Øvelserne tager. udgangspunkt i kroppens center (de dybe mave- og rygmuskler). Pilates er for.

Mere

Odder Svømmehal, Motion: Andet motionstilbud

Afspænding og bevægelse i varmtvandsbassin

Disse kurser henvender sig til alle, som har eller har haft problemer med kroppen. Gigtpatienter vil også med fordel kunne deltage. Kurset vil tage udgangspunkt i den enkeltes behov.

Mere

Skensved Hallen, Motion: Gymnastik/aerobic

Senior yoga - hensyntagende, Skensved m/ Ina C. Harle

Blid og nænsom Hatha yoga, hvor vi tager os god tid til at finde os til rette i stillingerne, og ligeledes god tid til at tage hensyn til den enkeltes behov. Vi vil især have fokus på mobilitet og balance, men også løbende opbygge styrke.

Mere

ØrnsøCentret, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 10.15-11.45

YogaPilates - øvede (H)

Dette er et fortsætterhold for dig,. der har gået til YogaPilates (H) ved Sandra Buchhardt i én eller flere sæsoner. Holdet er hensyntagende, dvs. velegnet til dig, der har osteoporose eller andre. fysiske udfordringer.

Mere