Spring til indhold

Arrangementer

Glostrup Idrætspark, Motion: Gymnastik/aerobic 16 mødegange kl. 12-13.30

Pilates fusion

På dette hold træner vi hele kroppen med simple, men effektive øvelser som er skånsom for leddene. Grundtræningen er pilates, men vi bruger også andre øvelser for at optimere træningen.

Mere

AOF Skanderborg-Odder, Motion: Gymnastik/aerobic 16 mødegange kl. 14.15-15.45

Den glade motionstime m/k

Kom og bevæg dig sammen med andre humørfyldte og ihærdige kursister. Kroppen opvarmes med bevæge- og pulsøvelser til glad musik. Fødder, holdning, balance, koordination og hjernen stimuleres.

Mere

Sdr. Vang Skole, Motion: Gymnastik/aerobic 16 mødegange kl. 18.45-20

Yoga for let øvede

Har du tidligere været på et yogahold eller lavet yoga hjemme i stuen, så er holdet her for dig. Vi er ikke på avanceret niveau, men går dybere ind i yogastillingerne og arbejder lige så meget med det mentale som med det fysiske i stillingerne.

Mere

Vadumhallen, Motion: Andet motionstilbud

Vandgymnastik i Vadum Hallen*

Vand og velvære går hånd i hånd. Vandgymnastik er en skøn måde at bevæge sig på. Træningen har en positiv og nænsom virkning på din krop og er stadig en meget effektiv træningsform.

Mere

Mosedeskolen, Motion: Gymnastik/aerobic

Hatha yoga for alle m/ Pernille B. Michaelsen

Yogaen kan lære dig at finde tilbage til dig selv. Den kan finde dine grænser og udvide dem både fysisk og mentalt, så du bliver i stand til at hvile i den du er og få en fysisk og mental balance.

Mere

Ringsted Kulturhus, Motion: Gymnastik/aerobic 16 mødegange kl. 09.30-11

Blid Hatha Yoga m/ Lea Dalsgaard

Et hold med plads til individuel tilpasning af yoga. Med fokus på at styrke og smidiggøre muskler og bindevæv samt løsne op i spændinger. Stemningen er en blanding af uhøjtidelig og fokuseret/meditativ.

Mere

Ringsted Kulturhus, Motion: Gymnastik/aerobic 16 mødegange kl. 11.15-12.45

Blid Hatha Yoga Hensynst. m/ Lea Dalsgaard

Et hold med plads til individuel tilpasning af yogaen. Stemningen er en blanding af uhøjtidelig, fokuseret og meditativ.

Mere

AOF Skanderborg-Odder, Motion: Andet motionstilbud 17 mødegange kl. 08.30-10

Fysiofit

Er et hold med fokus på at øge muskelstyrken samt muskeludholdenheden af især de store muskelgrupper. Vi kommer hele kroppen igennem på en varieret og effektiv måde samtidig med at der garanteres for høj puls og sved på panden.

Mere

AOF Skanderborg-Odder, Motion: Andet motionstilbud 17 mødegange kl. 10-11.30

Rend og Hop

Holdet er for dig der vil udfordres og ønsker at forbedre din styrke og kondition. På holdet kombinerer vi styrke, hastighed, balance og smidighed.

Mere

Nymarkskolen, Motion: Skøjteløb 17 mødegange kl. 19-21.15

Kjertekoret

Mere

Vinderup Hallerne, Motion: Gymnastik/aerobic 18 mødegange kl. 09-10.30

Hathayoga

I Hathayoga arbejder vi med de klassiske stillinger med fokus på styrke, fleksibilitet, balance. koncentration og åndedræt for at opnå en følelse af ro i sindet og velvære i kroppen.

Mere

Breelteparken, Motion: Andet motionstilbud

Motion i vand

Har du skavanker, som gør motion "på land" besværlig for dig? Motion i vand er effektivt og skånsomt. Når du bevæger dig i vand, styrker du dine muskler og led, fordi vandet giver modstand.

Mere

Lellinge Multihus, Motion: Andet motionstilbud 10 mødegange kl. 09-09.45

Senior liv og bevægelse i Lellinge m/ Ina Ellermann

Kom og vær med til senior liv og bevægelse i Lellinge Multihal hver torsdag morgen kl. 9.00-9.45. Vi får gang i kroppen - mens vi har det sjovt og hyggeligt.

Mere

Tinghuset, Motion: Gymnastik/aerobic 12 mødegange kl. 09.15-10.45

Senior yoga 60+ *

Senior yoga er for dig der er fyldt de 60 år og ønsker at gå til yoga. Yogalektionen sammensættes af klassiskhatha yoga og supplerende øvelser, der. tilsammen stiler mod øget sundhed, velvære og livskvalitet. Fysiske.

Mere

Tinghuset, Motion: Gymnastik/aerobic 12 mødegange kl. 11-12.30

Senior yoga 60+ *

Senior yoga er for dig der er fyldt de 60 år og som ønsker at gå til yoga. Yogalektionen sammensættes af klassiskhatha yoga og supplerende øvelser, der. tilsammen stiler mod øget sundhed, velvære og livskvalitet. Fysiske.

Mere

Metal Bornholm, Motion: Gymnastik/aerobic 12 mødegange kl. 16.30-18

Hatha Yoga for øvede

Efter en hektisk dag er YOGA en rigtig god måde at stresse af på, så lad AOFs dygtige og erfarne yogainstruktør, Joan Lewin ED.M,. guide dig ind i en verden langt væk fra alt det daglige ræs.

Mere

ØrnsøCentret, Motion: Gymnastik/aerobic 7 mødegange kl. 10.15-11.45

YogaPilates (H)

Dette er et hensyntagende hold for. dig, der døjer med skulderspændinger, hofteproblemer, smerter i fx nakke eller. ryg, osteoporose el.lign. Vi veksler mellem at styrketræne og afspænde kroppen.

Mere

Tangshave Bo- & Aktivitetscenter, Motion: Andet motionstilbud

Varmtvandsundervisning

Træning i varmtvandsbassin er gavnligt for kroppen på mange måder. I det varme vand er træningen ikke lige så fysisk anstrengende som på land, hvorved dine led skånes.

Mere

Herlev Hallen, Motion: Gymnastik/aerobic

Hatha yoga

Yoga er sundhed til krop og sind. I Hatha Yoga arbejdes med fysiske øvelser, åndedrætsøvelser og afspænding. Yoga påvirker muskler, led, organer og kirtler, giver smidighed, styrke, øger balance og kropsbevidsthed.

Mere

Joan's Yogaskole, Motion: Gymnastik/aerobic

Yoga for øvede

Yoga på dette niveau er for dig, som har praktiseret yoga. 1 måske 2 år og som kan mærke, du bare gerne vil have mere viden for at kunne. arbejde dybere i stillingerne, lære nye stillinger, så du får forståelsen for,.

Mere

Det gamle posthus, Motion: Gymnastik/aerobic 13 mødegange kl. 09-10.30

Hensyntagende - Hatha Yoga

Hensyntagende. På dette hold tager vi udgangspunkt i kroppen som en helhed. Vi vil gennem udvalgte klassiske yogastillinger og supplerende øvelser oparbejde en balance mellem krop og sind samt styrke og smidighed.

Mere

Kulturkasernen, Motion: Gymnastik/aerobic 13 mødegange kl. 09-11

Hens. Fordybelses yoga - torsdage

Hensyntagende. Dette er et kursus for såvel nye elever som for elever, der allerede kender til yoga. Vi starter med fysiske øvelser, der frigør grovere spændinger i kroppen, giver kropsbevidsthed og harmoniserer.

Mere

Fælleshuset, Motion: Gymnastik/aerobic 13 mødegange kl. 10-11.30

Iyengar yoga - hensyntagende

I Iyengar yoga arbejder du opmærksomt på kroppens lige linjer, og hvordan man bedst kommer ind og ud af stillingerne. Der lægges vægt på, at du undgår at skade kroppen. Derfor bruges blokke, tæpper og bånd i undervisningen.

Mere

Kulturkasernen, Motion: Gymnastik/aerobic 13 mødegange kl. 15.30-17

Hatha Yoga

På dette hold tager vi udgangspunkt i kroppen som en helhed. Vi vil gennem udvalgte klassiske yogastillinger og supplerende øvelser. oparbejde en balance mellem krop og sind samt styrke og smidighed. Det giver.

Mere

Gammelby Fritidscenter, Motion: Fitness/styrketræning kl. 10-13

Fitness Gammelby

Igen etablerer vi træning, med vores dygtige instruktør Lena hvor torsdag kl. 10:00 - 11:00 på Gammelby Fritidscenter.

Mere

Pris: 450 kr

Gammelby Fritidscenter, Motion: Fitness/styrketræning kl. 11-12

Ryghold med Pilates Gammelby Fritidscenter

Kr.350,00. Igen etablerer vi træning, med vores dygtige instruktør Lena hvor mandag kl. 11:00 - 12:00 på Sædding Fritidscenter. Der er ingen træning i skoleferier.

Mere

Pris: 450 kr

VUC FYN Munkebo, Motion: Gymnastik/aerobic

Hatha Yoga for alle

Yoga er et åndehul i hverdagen, hvor du giver tid til dig selv - din krop og dit sind. Yoga giver dig fysisk og psykisk velvære. Gennem fysiske yogaøvelser kombineret med åndedrætsopmærksomhed stimuleres hele kroppen.

Mere

Baeshøjgård, Motion: Andet motionstilbud

Varmtvandstræning hensynt. m/ Merete Huusmann

Hensyntagende varmtvandstræning er for dig, der ønsker træning i varmt vand. Du har måske nedsat bevægelighed på grund af overvægt, muskel -eller knoglelidelser, problemer med balance, knæ, ryg, hofter eller andre udfordringer.

Mere

Idrættens Hus, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 08-08.55

Hatha yoga for de morgenfriske m/ Line H. Nielsen

Yoga er nænsom, men effektiv træning af hele kroppen. Det er skånsomme øvelser, som styrker og smidiggør muskler og led, forbedrer din balanceevne og strækker dit bindevæv.

Mere

LOF Nordvestsjælland, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 08.30-09.30

Blid træning inspireret af pilates og calanetic med Merethe Greisøe

Unge som gamle; med eller uden skader, gigt, hybermobilitet, muskelsmerter mv - alle kan være med. Her får du succes med din træning, også selvom du evt. ikke er i god form.

Mere