Spring til indhold

Arrangementer

Taastrup Medborgerhus, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 13.55-15.20

Yoga/ afspænding med meditation for 60+

Afspænding /yoga hold med meditation for 60 +. Vi har hver især vore fysiske begrænsninger og formåen, det er vigtigt at lytte til sig selv, til kroppen, og ikke presse sig selv ud over den grænse, før kroppen er parat.

Mere

Taastrup Medborgerhus, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 15.30-16.50

Yoga/ afspænding med meditation for 60+

Yoga/afspænding med meditation for alle 60+.

Mere

Dragør Skole, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 17-18.10

Gotvedgymnastik i Dragør - kvindehold

Du træner samtlige led og muskler gennem kondition, styrke, bevægelighed og balance - og får masser af ny energi. Hele din krop arbejdes effektivt igennem til god musik. Vi slutter med strækøvelser.

Mere

AOF Skanderborg-Odder, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 17.25-18.55

Pilates for begyndere/let øvede

Pilates bygger kroppens muskler op på en blid, men intensiv måde. Stræk og åndedragsøvelser indgår som en vigtig del af træningen. Svage muskler styrkes, og spændte muskler udspændes, ligesom ubalancer i kroppen rettes op.

Mere

Ny Hollænderskolen, Motion: Andet motionstilbud 14 mødegange kl. 17.30-19

Tai-chi - begyndere

Mere

Dragør Skole, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 18.20-19.30

Gotvedgymnastik i Dragør - herrehold

Du træner samtlige led og muskler gennem kondition, styrke, bevægelighed og balance - og får masser af ny energi. Hele din krop arbejdes effektivt igennem til god musik. Vi slutter med strækøvelser.

Mere

Struer Energi Park, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 18.30-19.45

Taichi/Qigong for begyndere

Taichi/Qigong er for alle og for livet. Tai Chi er en slags langsom Kong Fu/kampkunst. Ved regelmæssige øvelser kan man aktivere kroppens egne selvhelbredende energier til at styrke immunforsvaret, forebygge og behandle sygdomme.

Mere

Den Jyske Sangskole, Motion: Andet motionstilbud 14 mødegange kl. 19.30-20.15

Tai Chi - Qi Qung - begyndere

Alle uanset alder, køn og fysik kan lære Tai Chi. Det afgørende er din motivation og lyst til træning. At lære og træne Tai Chi er at studere sammenhængen mellem krop og sind sammen med andre i en engageret, afslappet atmosfære.

Mere

Skolen på la Cours Vej, Motion: Kampsporttræning 14 mødegange kl. 19.30-21

Tai-chi - letøvede/øvede

Mere

Baeshøjgård, Motion: Andet motionstilbud

Hensyntagende træning i varmt vand m/ Lene Bobsin

For deltagere med nedsat bevægelighed fx pga. knæ, hofte og rygproblemer,. Overvægt, muskel - eller knoglelidelser, problemer med balance m.m.

Mere

Baeshøjgård, Motion: Svømmetræning

Hensyntagende vandmotion m/ Lene Bobsin

For deltagere med nedsat bevægelighed fx pga. knæ, hofte og rygproblemer,. Overvægt, muskel -eller knoglelidelser, problemer med balance m.m. Det varme vand kan smertelindre og afhjælpe og styrke svage led og muskler.

Mere

Frederiksberg Have Yoga, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 20-21.30

Restorativ yoga - for øget velvære og bedre søvn

Mere

LOF Huset, Motion: Gymnastik/aerobic 15 mødegange kl. 19-20

Pilates

Er et super effektivt og skånsomt træningsystem, der giver en sund og god kropsholdning. Derudover er Pilates eminent til at forebygge skader, samt til genoptræning, når skaden er sket.

Mere

Fanø Hallen, Motion: Danseundervisning kl. 15 mødegange kl. 16.15-17.45

Linedance for alle - Fanø

At bevæge sig til god musik skaber livsglæde. Linedance er velegnet til alle aldre. Linedance er god "hjernegymnastik". Mange sanser aktiveres, da bevægelse kombineres med musikken du hører og det du ser hos instruktøren.

Mere

Randers Fritidscenter, Motion: Danseundervisning kl. 19:00-22:00

Dans for pensionister og efterlønnere

Hyggelig dans og socialt samvær til levende musik.

Mere

Pris: 40 kr

Rødding Centret, Motion: Andet motionstilbud

GOK bevægelse for gigt ramte i varmt vand

I samarbejde med Gigtforeningens Oplysningskreds i Rødding. Vi laver bevægeøvelser i vand, målrettet dig, der har funktionelle problemer i bevægeapparatet, såsom gigt, ryglidelser, nakkeproblemer, udskiftede led eller andre hæmmende lidelser.

Mere

Yogahuset i Centrum, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 16.10-17.25

Pilates 2 + ballet barre træning

Holdet er for dig som har lavet pilates før og kender til de grundlæggende Pilates principper og basisøvelser. Du har lyst til at blive udfordret, men også fordybe dig i allerede kendte øvelser.

Mere

Arena Aabenraa, Motion: Andet motionstilbud 15 mødegange kl. 16-17

Dans og bevægelse - Aabenraa

Dans og bevægelse er en helt fantastisk træningsform, der ved brug af simple dansetrin og bevægelser træner ALLE kroppens muskelgrupper. Dansen styrker din smidighed og balance, pulsen bliver aktiveret og du får en bedre kropsbevidsthed.

Mere

AOF Vejle, Motion: Gymnastik/aerobic 16 mødegange kl. 13-14.30

Yoga - også med osteoporose - Vejle

Har du fået konstateret osteoporose (knogleskørhed) er det vigtigt fortsat at bruge kroppen. Yogaøvelser har en utrolig gavnlig virkning på kroppen, og kan være en del af den motion, du kan profitere af for at holde kroppen smidig og aktiv.

Mere

Aabenraa Sundhedsklinik, Motion: Andet motionstilbud

Medi Yoga - Aabenraa

Dette hold er for dig som kan være ekstra udfordret på bevægeligheden. MediYoga kaldes også medicinsk yoga. Det er terapeutisk yoga udviklet til brug i sundhedsvæsenet i samarbejde med bl.a. Karolinska Instituttet.

Mere

Midtbyhallen (Tidligere SG hal), Motion: Andet motionstilbud

Styrketræning 60 +

Styrketræning for seniorer 60 +. Seniorstyrketræning i SOLO Fitness for dig, der gerne vil holde dig i form. med styrke, udholdenhed, balance og kondition. Vi træner hele kroppen, får.

Mere

Ringsted Kulturhus, Motion: Gymnastik/aerobic 15 mødegange kl. 10.45-12.15

Nænsom flow yoga - blid og genopbyggende - hensynt. m/ Kirsten Wej Modvig

Et hold, hvor der i endnu højere grad er plads til individuel tilpasning af yogaen med små nænsomme flowøvelser, hvor du fx bevæger dig skiftevis fra en klassisk stilling til en anden.

Mere

Yoga Moves, Motion: Gymnastik/aerobic 17 mødegange kl. 10-11.15

Yoga - Senior morgenyoga

Få den allerbedste start på dagen ved at stække, styrke og vække. krop og sind. Du vil mærke hvordan din styrke og bevægefrihed opbygges -. og samtidig føle større ro og overskud.

Mere

Svendborg Svømmeland, Motion: Andet motionstilbud 17 mødegange kl. 14-15

Hensyntagende Svømning

Bevægelse i vand for personer med funktionsbesvær. Svømning og bevægelse i vand giver en bevægelsesfrihed og -aflastning for led, som ikke kan opnås på land.

Mere

AOF Skanderborg-Odder, Motion: Gymnastik/aerobic 17 mødegange kl. 14.30-16

Senior Yoga for ældre (Hensyntagende)

Det bliver en lektion med blid yoga og fokus på åndedræt. Du bliver ført ind i yogaøvelser som øger leddenes bevægelighed, forlænger dine muskler, sænker dit blodtryk, giver bedre koncentration og større energi.

Mere

AOF Skanderborg-Odder, Motion: Andet motionstilbud 17 mødegange kl. 16.10-17.10

Yin Yoga

Yin yoga er en groundende meditativ yogaform, som bygger på traditionel kinesisk medicin. Den består af lange blide bindevævsstræk, hvor stillingerne holdes i 3 - 5 minutter.

Mere

Yoga Moves, Motion: Gymnastik/aerobic 17 mødegange kl. 16.15-17.30

Yoga - Blid yoga med fokus på Stræk, balance og styrke

Dette hold er for dig som er glad for mild yoga, og for dig, som aldrig har prøvet yoga før og som ønsker et trygt miljø til at lære yoga at kende i. Vi starter hver time med opvarmende stræk af hele kroppen.

Mere

Mosedeskolen, Motion: Gymnastik/aerobic 17 mødegange kl. 18-18.55

Yoga for mænd m/ Pernille B. Michaelsen

Du behøver hverken at kende yoga udtryk eller have dyrket yoga før - bare kom som du er. Måske kroppen føles stiv og brugt? Er ønskescenariet en større bevægelighed, måske en mindre øm krop eller at få ro i hovedet?

Mere

Mosedeskolen, Motion: Gymnastik/aerobic 17 mødegange kl. 19-19.55

Hatha yoga for alle m/ Pernille B. Michaelsen

Yogaen kan lære dig at finde tilbage til dig selv. Den kan finde dine grænser og udvide dem både fysisk og mentalt, så du bliver i stand til at hvile i den du er og få en fysisk og mental balance.

Mere

AOF Skanderborg-Odder, Motion: Gymnastik/aerobic

Den glade motionstime m/k (hensyntagende)

Disse hold er oplagt for dig, der har brug for bevægelse og træning i et lidt lavere gear.

Mere