Spring til indhold

Arrangementer

Fabrikken - Center for sundhed, Motion: Gymnastik/aerobic

Rygtræning og motion for hele kroppen med Hanne Sømark på Fabrikken i Slagelse

Kurset henvender sig til personer, der har rygproblemer eller andre gener fra bevægeapparatet. Vi forsøger at bedre deltagernes kropsbevidsthed for derved at forebygge belastningssygdomme.

Mere

Farum Kulturhus, Motion: Gymnastik/aerobic 16 mødegange kl. 14-15.30

Yoga for dig med smerter

Skånsom yoga med plads til dig og dine skavanker. Du er med på det niveau, som du er klar til, og som din dagsform tillader. Der er plads til pauser og plads til at være tilstede uden at skulle præstere. Stemningen på holdet er uhøjtidelig og rummelig.

Mere

Beder Sognegård, Motion: Gymnastik/aerobic

Pilates hensyntagende - Beder

Kurset henvender sig til dig, som har brug for mere hensyntagen undervisning. Et hensyntagende hold, hvor der er fokus på stille og roligt at træne kroppen i balance igen.

Mere

Vadgård Skole, Motion: Gymnastik/aerobic 18 mødegange kl. 17.30-18.35

Motionsgymnastik for kvinder

Vi starter med en grundig konditionstrænende opvarmning og træning af større muskelgrupper. Der arbejdes til musik i et muntert tempo, hvor alle kan være med. Medbring gerne et underlag til gulvøvelser for mave, baller og lår.

Mere

Herlev Hallen, Motion: Gymnastik/aerobic 18 mødegange kl. 13-14.30

Blid yoga - yin og yang

Alle kulturer skelner mellem yang og yin. Spænding eller afspænding. Yde eller nyde. Gøre eller være. Vi har brug for begge dele I livet. På dette hold arbejder vi med at kunne skifte mellem disse to tilstande.

Mere

HOTTEN, Motion: Gymnastik/aerobic 20 mødegange kl. 18.15-19.30

Hot Blid Yoga & meditation

Holdet er særligt velegnet til dig, der har kroniske smerter, for lavt stofskifte, mave-tarmproblemer, svækket immunforsvar, migræne, stress, udbrændthed og depression.

Mere

Kroppens Hus, Motion: Gymnastik/aerobic 17 mødegange kl. 19.20-20.50

Vinyasa yoga for alle v/ Christina Rose

Yoga har fokus på dit sind og din mentale sundhed og kan forebygge og mindske stress symptomer. Vinyasa Yoga er en dynamisk stilart, hvor bevægelse og åndedræt flyder sammen.

Mere

Vissenbjerg Idræts- & Kulturcenter, Motion: Kampsporttræning kl. 21-00

Iaido / Aiki toho - japansk sværdtræning

Iaido og Aiki-toho er øvelser i at anvende det japanske sværd. Øvelserne foregår med en imaginær modstander og de fleste af dem starter med at man trækker og skærer i én bevægelse.

Mere

Gratis

Folkehuset Ankersgade, Motion: Andet motionstilbud kl. 10-11

Krolf Ankersgade 21

Året rundt spiller vi krolf tirsdag og torsdag fra kl. 10 på plænen.

Mere

Bernstorffsminde Efterskole, Motion: Andet motionstilbud 3 mødegange kl. 19.30-20

Aqua-jogging/fri svømning (hold 1) jan/feb23

Aquajogging - Giv appelsinhuden en kold skulder! Aquajogging er en yderst effektiv kredsløbstræning i vandet og er et. godt alternativ til svømning, hvis du har dårlige knæ, hofte, skuldre og nakke.

Mere

Svømmecenter Nordvest, Motion: Gymnastik/aerobic 5 mødegange kl. 16.15-17.15

Vandgymnastik for gravide

Vandet aflaster kroppen og. du vil føle, at bevægelserne er mere frie og ubesværede. Træningen vil styrke. din krop uden den tunge belastning, du kan mærke på land, og du vil mere. ubesværet kunne strække de muskler, der trænger til det.

Mere

Apa afspændingspædagogernes aftenskole, Motion: Gymnastik/aerobic 8 mødegange kl. 09.30-12.15

Efterfødsel for førstegangsfødende

Til dig, der lige er blevet mor. Et kursus med tid til at komme rundt om både dine og dit barns behov. Du får brugt kroppen, stimuleret dit barn og talt med andre nye mødre.

Mere

Kulturhuset, Motion: Andet motionstilbud 10 mødegange kl. 09-09.50

Hofte og knæ træning - Træning for dig med slidgigt / smerter i knæ, hofte og ryg

Hofte og knæ træning. Træning for dig med slidgigt / smerter i knæ, hofte og ryg.

Mere

Kulturhuset, Motion: Gymnastik/aerobic 10 mødegange kl. 10-10.50

Styrkende rygtræning

Styrk hele din krop og få en stærkere ryg. Kurset er for dig, som trænger til at få trænet hele kroppen og måske har gener fra ryg, skuldre og nakke. På dette hold opbygger vi en grundform, og får pulsen op til god musik.

Mere

Kulturhuset, Motion: Gymnastik/aerobic 10 mødegange kl. 11-11.50

Fodtræning / balancetræning

Det er vigtigt at holde fødderne stærke og smidige. Hvis du har problemer med dine fødder, kan det påvirke hele din krop og give dig problemer i knæ, hofter, ryg og nakke.

Mere

Fabrikken - Center for sundhed, Motion: Gymnastik/aerobic

Rygtræning og motion for hele kroppen med Hanne Sømark på Fabrikken i Slagelse

Kurset henvender sig til personer, der har rygproblemer eller andre gener fra bevægeapparatet. Vi forsøger at bedre deltagernes kropsbevidsthed for derved at forebygge belastningssygdomme.

Mere

Apa afspændingspædagogernes aftenskole, Motion: Gymnastik/aerobic 10 mødegange kl. 19-20.30

Ryg, nakke og skuldre

Hensyntagende undervisning. Til dig der har brug for undervisning, hvor der bliver taget særlige hensyn til individuelle behov.

Mere

Lufthavnsparken, Motion: Gymnastik/aerobic 12 mødegange kl. 10-11.30

Yoga for alle

Denne yogatime er for dig, der har lyst til at opnå mere ro og få afstresset sindet eller måske bare opnå gode stræk af kroppen.

Mere

Billund Centret, Motion: Gymnastik/aerobic 15 mødegange kl. 07-08

Morgen Yoga (Hatha Yoga) i Billund

I. denne time får du vækket krop, åndedræt og sind gennem åndedrætsøvelser og. meditation samt klassiske yoga stræk og styrkende øvelser. Vi. skal lave både liggende, siddende og stående øvelser og ofte vil der være et.

Mere

AOF Brøndby Strand, Motion: Danseundervisning 14 mødegange kl. 18-18.55

Zumba for alle

Motion og kulturel oplevelse. Zumba® er det mest populære fitness-dans program. En mega sjov, glædesfyldt, og effektiv motionsform, der kombinerer dansens glade elementer fra eksotiske latinske rytmer og fede internationale beats.

Mere

Kastrup Svømmehal, Motion: Andet motionstilbud

Bevægelse og motion i vand

Bevægelse i vand er for alle voksne, der ønsker at holde deres krop ved lige. Du får træning og motion til hele kroppen med gymnastik øvelser i vand, og herefter vil der være mulighed for fri bevægelse.

Mere

Kastrup Svømmehal, Motion: Andet motionstilbud

Aquajogging - hensyntagende

For deltagere der ikke kan tåle at deltage i almindelig aquajogging. Du kombinerer løbetræning med muskeltræning og cirkeltræning i det dybe bassin (dybde 1.80-4.00 meter). Du får et specialbælte på til at holde din krop lodret flydende.

Mere

FOF Svendborg, Motion: Andet motionstilbud 15 mødegange kl. 17.30-19

Pilates

Vi starter med at indlære den gode teknik, hvorved du får størst effekt af træningen, og et godt fundament - uanset om du er begynder eller let øvet på holdet.

Mere

Kastrup Svømmehal, Motion: Andet motionstilbud 18 mødegange kl. 11.15-12

Aquajogging

Du kombinerer løbetræning med muskeltræning og cirkeltræning i det dybe bassin. (dybde 1.80-4.00 meter). Du får et specialbælte på til at holde din krop lodret flydende. Det er en skånsom, men effektiv måde at motionere på.

Mere

Institutet, Motion: Gymnastik/aerobic 19 mødegange kl. 08.15-09.30

Yin yoga - yinmind, afstressende

Yinmind er et fint miks af Yin Yoga og Mindfulness. Yin yoga er rolige bevægelser og stillinger, som arbejder dybt ind i dit. bindevæv i kroppen. På dette forløb arbejder vi med en mindful tilgang. Mindfulness er opmærksomhed.

Mere

Institutet, Motion: Gymnastik/aerobic 19 mødegange kl. 13-14.30

Yin yoga - Yinmind

Yinmind. er et fint miks af Yin Yoga og Mindfulness. Yin yoga er rolige bevægelser og stillinger, som arbejder dybt ind i dit. bindevæv i kroppen. På. dette forløb arbejder vi med en mindful tilgang.

Mere

Frederiksværk Svømmehal, Motion: Andet motionstilbud

Motion i vand

Har du skavanker, som gør motion "på land" besværlig for dig? Motion i vand er effektivt og skånsomt. Når du bevæger dig i vand, styrker du dine muskler og led, fordi vandet giver modstand.

Mere

Heldagsskolen, Motion: Andet motionstilbud

Motion og afspænding i varmt vand

Fokus på mave-, ryg- og balanceøvelser ud fra den enkeltes behov og kunnen. Diabetespatienter får megen glæde af det varme vand, da det styrker dit blodomløb. Gigtpatienter oplever smertelindring i det varme vand, så øvelserne bliver lettere at udføre.

Mere

Karuplund Rideskole, Motion: Andet motionstilbud 4 mødegange kl. 00.01-01.31

Afspænding på hesteryg - Januar Tid efter aftale

Hvis kroppen giver dig problemer, kan afspænding på hesteryg være en effektiv og skånsom træning, hvor du samtidig får glæde ved samværet med hesten.

Mere

Hornslet Fysioterapi, Motion: Gymnastik/aerobic 7 mødegange kl. 11-12.15

Efterfødsel - Fysio Pilates - Begynder

En fødsel gør store ting ved kroppen. På en kursus ved Lisbeth får du arbejdet kroppen op igen - så du også kan klare de første måneder, hvor der ofte sidder en lille stump på hoften.

Mere