Spring til indhold

Arrangementer

FOKUS Folkeoplysning, Motion: Gymnastik/aerobic 3 mødegange kl. 10.30-11.45

Pilates for gravide v. jordemoder Tone Suneson

Gravidpilates er til dig som ønsker at være aktiv i din graviditet på en. blid og skånsom måde, som tager hensyn til de forandringer der sker i. kroppen frem mod fødslen. Vi træner med henblik på at skabe styrke,.

Mere

Lindelse Plejecenter, Motion: Andet motionstilbud 4 mødegange kl. 09.30-10.30

Motion på og omkring en stol - Lindelse

Det er vigtigt at holde sig i træning hele livet. På stoleholdet bruger vi stolen som det faste holdepunkt, men vi laver øvelser både siddende, stående og gående. Vi arbejder med balance, kondition, koordination og muskelstyrke.

Mere

Sambiosen, Motion: Gymnastik/aerobic 4 mødegange kl. 09.30-11

Yoga for 60+

På vores yogahold for dig, som er fyldt 60 år, er der fokus på klassiske yogastillinger og rolige åndedrætsøvelser.

Mere

Kulturcenter Mariehøj, Motion: Danseundervisning 4 mødegange kl. 19-20.55

Les lanciers

Er en af vores ældste selskabsdanse. En festdans hvor fire par danser sammen i en kvadrille. Dansen består af fem ture, der sættes sammen til en helhed, der udfordrer motorikken og rytmesansen og øger livsglæden.

Mere

Hjertehuset, Motion: Andet motionstilbud 5 mødegange kl. 09-10.30

Dybere Qi Gong, Meditation og Afspænding - onsdag kl. 9:00

Qi Gong er kunsten at bevæge livskraften I kroppen, så vi kan have et aktivt og berigende liv. Qi Gong er unikke bevægelsesmønstre, tankekoncentration og vejrtrækning. Qi gong frigiver kroppens egen selvhelbredende evner.

Mere

Hjertehuset, Motion: Andet motionstilbud 5 mødegange kl. 16.30-18

QiGong for øvede (Louhan Gong formen) - onsdag kl.16:30

På. dette hold træner vi udelukkende qigong formen Louhan gong. Qi Gong er kunsten at bevæge livskraften I kroppen, så vi kan have et aktivt og berigende liv. Qi Gong er unikke bevægelsesmønstre, tankekoncentration og vejrtrækning.

Mere

Vokseværket - Vokslev Kultur & Forsamlingshus, Motion: Gymnastik/aerobic 5 mødegange kl. 18.30-19.45

Yoga for Mænd*

Yoga er for alle, også for dig der som mand måske har forestillinger om, at kun smidige og slanke kroppe kan dyrke yoga. Giv dig selv en udfordring, kom som du er og lad os sammen ændre den forestilling.

Mere

Silkeborg Mensendieck Institut, Motion: Gymnastik/aerobic 6 mødegange kl. 13.45-14.30

Mensendieck

Her er. målet, at du opnår styrke og smidighed, forbedret muskelkontrol og. koordination. Desuden opbygger du en god holdning og en harmonisk kropsbalance. med en naturlig frihed i bevægelserne. Du lærer den.

Mere

Lago Copenhagen, Motion: Gymnastik/aerobic kl. 08-09

Morgenyoga - 8 uger til bedre holdning og dybere vejrtrækning

Længes du efter mere vitalitet? Vil du gå mere rank og energifyldt igennem din dag?Desse 8 uger med morgenyoga fokuserer på to nøgler til dette: alignment og vejrtrækning.

Mere

Pris: 1040 kr

Hejrevangen, Motion: Danseundervisning 10:30-12:45

Seniordans med les Lanciers

Herlig dans - du behøver ikke en partner.Kom alene eller tag en veninde, ven eller ægtefælle med. Dansen er livgivende, stimulerende og skaber humør og livsglæde.

Mere

Pris: 1195 kr

Vester Sognehus, Motion: Gymnastik/aerobic 10 mødegange kl. 10-11.30

Yoga Thyregod/Vesterlund begyndere/øvede

YOGA hjælper din krop. I yoga arbejder vi med fysiske øvelser, åndedrættet og afspænding. De fysiske. øvelser har til formål at strække de muskler, der har tilbøjelighed til at.

Mere

Park Vendia, Motion: Gymnastik/aerobic 10 mødegange kl. 10-11.40

Mindfulness med kinesisk bevægelseskunst Tai Chi - Qigong for alle

Disse. langsomme, bløde og balletagbge bevægelser i Tai Chi Qigong er godt for. helbredet og styrker ens koncentrabon, koordinabon, balance, åndedræt,. kredsløb, smidighed, styrker muskler, sener, led samt knoglemarv.

Mere

Lehmann og Partners, Motion: Gymnastik/aerobic 10 mødegange kl. 16-17.02

Balancebold

Hele kroppen arbejdes igennem på bolden, siddende, stående og liggende øvelser. Du opnår en øget balance og stærkere muskler. Der afsluttes hver gang med koncentreret afspænding.

Mere

Skørping Idrætscenter, Motion: Gymnastik/aerobic 10 mødegange kl. 17-18.15

Body control pilates - øvede

I pilates arbejdes med øvelser for hele kroppen, som styrkes og smidiggøres. Du bliver udholdende i de muskler der støtter rygsøjlen "dit muskelkorset" så du får en stærk kærne at arbejde ud fra. Også din balance udfordres.

Mere

Kultur- og Medborger Huset40, Motion: Gymnastik/aerobic 10 mødegange kl. 08.15-09.45

Blid Yoga

Mere

Rønde Idrætscenter, Motion: Gymnastik/aerobic 11 mødegange kl. 07.30-08.30

Morgentræning for Early Birds

Er du morgenfrisk?

Mere

Kulturkasernen, Motion: Gymnastik/aerobic 11 mødegange kl. 11.15-12.45

Senior yoga

På dette. hensyntagende hold - har vi fokus på balance, styrke og mobilitet, samt ro og. vejrtrækning.

Mere

Thisted Friskole, Motion: Gymnastik/aerobic 11 mødegange kl. 16.15-18

Yoga og Afspænding

Yoga giver ro i krop og sjæl. Styrker og forbedrer blodomløbet. Styrker koncentrationsevnen, harmoniserer åndedrættet, giver større kropsbevidsthed og styrker muskler og led. Endvidere bedrer yoga kropsholdningen og balancen.

Mere

Østre Skole, Motion: Gymnastik/aerobic 11 mødegange kl. 17.25-18.32

Stram op! - på bækkenbund, mave og balder

Bækkenbunden kan sagtens trænes på andre måder end ved traditionelle knibeøvelser. Du vil lære at bruge bækkenbunden i alle kroppens bevægelser.

Mere

Hvorupgård gamle Skole, Motion: Gymnastik/aerobic 10 mødegange kl. 18.30-20.10

Yoga Hvorupgård *

På holdet får du styrket og smidiggjort hele din krop. Tempoet er roligt og du blive instrueret. Vi vil både lave klassiske yogastillinger og sekvenser af stillinger, der bliver tilpasset den enkelte deltager. Hver yogatime afsluttes med en afspænding.

Mere

AOF Frederikshavn, Motion: Gymnastik/aerobic 12 mødegange kl. 10-11.30

Yoga/afspænding - hensyntagende

Hensynstagende. Hatha Yoga træner samspillet mellem krop, åndedræt og bevidsthed. Vi. arbejder med et system, der er anatomisk og terapeutisk korrekt, hvor. vi opbygger kroppen gennem åndedrætsøvelser,.

Mere

Aftenskolernes Hus (kasernen), Motion: Gymnastik/aerobic 12 mødegange kl. 10.30-11.15

Stolegymnastik

Er til dig, der gerne vil holde gang i puls og styrke uden øvelser liggende på gulvet. Øvelserne udføres stående eller siddende med fokus på nakke, skuldre, ryg, ben og fødder. Der anvendes elastik og bold til både stående og siddende øvelser.

Mere

Voel-Hallerne, Motion: Gymnastik/aerobic 12 mødegange kl. 13.30-15

Yoga i Voel 1

Onsdag eftermiddag. Yoga giver ro i krop. og sind og øget kropsbevidsthed. Ved hjælp af de fysiske øvelser,. åndedrætsøvelser og afspænding opbygger vi en sundere og stærkere krop samt. stimulerer vores kredsløb.

Mere

Ellevangskolen, Motion: Andet motionstilbud 12 mødegange kl. 15-15.55

Nord Vandgymnastik

Mere

Voel-Hallerne, Motion: Gymnastik/aerobic 12 mødegange kl. 15.15-16.45

Yoga i Voel 2

Onsdag eftermiddag. Yoga giver ro i krop. og sind og øget kropsbevidsthed. Ved hjælp af de fysiske øvelser,. åndedrætsøvelser og afspænding opbygger vi en sundere og stærkere krop samt. stimulerer vores kredsløb.

Mere

Ældre Sagen, Århus Midt, Motion: Gymnastik/aerobic 12 mødegange kl. 16-17.50

Pilates hold 2

Mere

Tarm Bowling & Fritidscenter, Motion: Andet motionstilbud 12 mødegange kl. 16.20-17.30

Yin Yoga

I den vestlige verden lever de fleste af os et travlt og udadvendt liv, som er yangkvaliteter, mens yin står for det indadvendte, rolige og tilbagetrukne. Yin yoga består derfor af blide, dybe stræk, som holdes længe, ofte i flere minutter.

Mere

Voel-Hallerne, Motion: Gymnastik/aerobic 12 mødegange kl. 17-18.30

Yoga i Voel 3

Onsdag eftermiddag. Yoga giver ro i krop. og sind og øget kropsbevidsthed. Ved hjælp af de fysiske øvelser,. åndedrætsøvelser og afspænding opbygger vi en sundere og stærkere krop samt. stimulerer vores kredsløb.

Mere

Ribe Fritidscenter, Motion: Gymnastik/aerobic

Bækkenbund og stærk ryg

Styrk dine bækkenbund og knib dig stærk. Styrk dine kernemuskler gennem kontrolleret holdning, stabilitet og vejrtrækningen.

Mere

Sundhedshuset, Motion: Andet motionstilbud

Rygtræning "Tryg ryg"

Formålet med holdet er, at give kursisten/dig tro på, at man godt kan træne sin krop selv med rygsmerter/rygproblemer. Træningen varetages af en erfaren fysioterapeut. Træningen foregår for det meste som 'følg mig'.

Mere