Spring til indhold

Arrangementer

Kajakklubben Sydvest, Motion: Sejlads/roning kl. 18-16

Begynderhold - Foråret 2024

Begynderhold kajak - Foråret 2024.

Mere

DanseTippen, Motion: Danseundervisning 5 mødegange kl. 15-16.30

Folkedans - begynder/letøvede

Kursus i grundlæggende pardans. Vi skal danse nogle af de mest brugte pardanse indenfor dansk og nordisk folkedans.

Mere

DanseTippen, Motion: Danseundervisning 5 mødegange kl. 17-19

Folkedans - øvede

Mere

ØrnsøCentret, Motion: Danseundervisning 4 mødegange kl. 19.30-21

Mavedans - Shimmy drills

Mavedans. bidrager til kropsbevidsthed, følelsen af kvindelighed, livsglæde og indre. power. Du vil både få styrket de centrale muskler og få sved på panden. På dette.

Mere

Østre Skole, Motion: Gymnastik/aerobic 5 mødegange kl. 13.20-14.35

Efterfødselsyoga - til dig og din baby

Efterfødselsyoga/Moryoga. Kom i form efter fødslen med yoga, hvor der er fokus på. bækkenbund, kernemuskulatur, ryg, nakke, skuldre og arme.

Mere

Fritids- og idrætsbygningen, Motion: Andet motionstilbud 6 mødegange kl. 14.30-15.30

Cellerciser

Mere

Metal Bornholm, Motion: Gymnastik/aerobic 8 mødegange kl. 09.30-11

Senior Yoga let øvet

Dette hold er traditionel Hatha Yoga, med elementer fra Yin Yoga. Holdet henvender sig i første omgang til dig som praktiseret yoga tidligere og har et ønske om at gå dybere.

Mere

Idrættens Hus, Motion: Gymnastik/aerobic 8 mødegange kl. 11.40-13.10

Hatha yoga for alle m/ Line H. Nielsen

Den klassiske yoga har en gavnlig virkning på krop og sind og formålet er at øge kroppens vitalitet og sundhed samt skabe balance fysisk og mentalt.

Mere

Ahlmannsparken, Motion: Gymnastik/aerobic 8 mødegange kl. 16-17.30

Hatha Yoga - Sommer

Mere

Fabrikken - Center for sundhed, Motion: Gymnastik/aerobic 8 mødegange kl. 18.15-19.30

Yoga fyldt med power med Hanne Klinke i Slagelse

Kom op af sofaen og bliv smuk, smidig og stærk med en times koncentreret yoga fyldt med power. Holdet er for dig, som ønsker en yogaform, der udfordrer dig på din styrke, balance og smidighed, og som har mindre fokus på afspænding.

Mere

Falkoner Fitness, Motion: Gymnastik/aerobic

Træning - slidgigt (inkl. maskintræning)

Slidgigt er i dag en af de hyppigste ledsygdomme. Mange over 60 år har slidgigt i mindst ét led. Alle grader af slidgigt kan bedres gennem fysisk træning med fokus på øget muskelstyrke og hyppigere og mere bevidst bevægelse af leddene.

Mere

DGI-Byen, Motion: Andet motionstilbud

Træning i varmt vand

Er den ideelle motionsform for deltagere med problemer i f.eks. ryg, skuldre, hofter, knæ, led eller muskler. Bevægeligheden, muskelstyrken og koordinationsevnen øges, samtidig med at leddene skånes og overbelastning undgås.

Mere

Dansekapellet, Motion: Danseundervisning 12 mødegange kl. 10-11

Hiphop for 60+

Det er aldrig for sent at lære at danse hiphop. Kom med og få en introduktion til hiphoppens dansestil på et niveau, hvor alle kan være med. Vi skal bevæge os, få lidt sved på panden og have det sjovt!

Mere

Falkoner Fitness, Motion: Gymnastik/aerobic 12 mødegange kl. 10.30-12

Træning - fødder, ben, kredsløb (m/maskintræning)

Har du smerter i benene, så du ikke kan fungere i din dagligdag? Hævede ben, kramper, åreknuder, nedsunken forfod m.m. er problemer, som mange døjer med, men som kan afhjælpes gennem træning af fødder, ben og kredsløb.

Mere

Slagelse Svømmehal, Motion: Andet motionstilbud 12 mødegange kl. 12.45-13.30

Trim i varmtvandsbassin med Synje Spånager i Slagelse Svømmehal

Træning og bevægelse i varmt vand har flere fordele: Kroppen aflastes pga. vandets opdrift. Vandtrykket stimulerer muskler og kredsløb.

Mere

Falkoner Fitness, Motion: Gymnastik/aerobic 12 mødegange kl. 18.25-19.55

Ballet og fleksibilitet - letøvede

Vil du med på et dansehold i ballet?. Undervisningen er for letøvede, og vi vil fokusere på at forbedre kropsholdningen og øge vores mobilitet, balance og koordinering af kroppen. Der er også plads til at nyde elegancen i den dansende ballet.

Mere

Frederiksberg Have Yoga, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 18.45-20.15

YIN Yoga

Er en rolig og meditativ yogaform, baseret på bl.a. den kinesiske meridianlære. Via lange dybe stræk stimuleres kroppens bindevæv, muskler, led, organer og energistrømme, og via mindfulness trænes nærværet, accepten og rummeligheden.

Mere

Vestbad, Motion: Gymnastik/aerobic

Vandgymnastik

Hele kroppen bliver rørt godt igennem. Vi arbejder med vandets modstand og opdrift. Lettere styrke- og konditionstræning. Balancen vil blive udfordret undervejs og ind imellem laver vi også nogle par- og gruppeøvelser/små lege.

Mere

Kastrup Svømmehal, Motion: Andet motionstilbud

Varmtvandsgymnastik - hensyntagende

Hensyntagende specialundervisning. Du får øvelser, der stimulerer kredsløbet og styrker dine muskler og led. Det hjælper på blodtilstrømningen til væv og muskulatur.

Mere

Valby Vandkulturhus, Motion: Andet motionstilbud

Træning i varmt vand

Er den ideelle motionsform for deltagere med problemer i f.eks. ryg, skuldre, hofter, knæ, led eller muskler. Bevægeligheden, muskelstyrken og koordinationsevnen øges, samtidig med at leddene skånes og overbelastning undgås.

Mere

Vangede Stationsbygning, Motion: Andet motionstilbud 13 mødegange kl. 09.30-11

Blid yoga for alle

Vil du lave Hatha yoga i et roligt tempo, hvor stillingerne justeres så de passer bedst til din kropsbygning og dine behov. Gennem klare instrukser guides du ind i stillinger, der styrker din balance, stabilitet, smidighed og rummelighed.

Mere

Telefonfabrikken - Gladsaxe Kulturhus, Motion: Andet motionstilbud 14 mødegange kl. 17.30-18.35

Fitnessdans begynder/let øvede + stram op

Her skal vi danse til rytmer og hits og vi får sved på panden og smil på læben og skal følge lette koreografier og dansemoves.

Mere

Medborgerhuset Danasvej, Motion: Gymnastik/aerobic 15 mødegange kl. 14.15-15.45

Yin yoga 40+

I Yin yoga arbejder vi med det dybereliggende bindevæv. Vi fordyber os i meditative blide stræk, hvor vi bevidst afspænder muskulært, så vi nærer vævet omkring muskler, organer og led, og derved opnår større smidighed og frihed i kroppen.

Mere

Sorø Sundhedscenter, Motion: Gymnastik/aerobic 15 mødegange kl. 19-20.30

Yoga for let øvede til øvede v/ Gitte Mechlenburg

Yoga for let øvede til øvede. Der arbejdes med alle former for yoga stillinger. Der vil både blive arbejdet. dynamisk og statisk. Der vil være plads til at arbejde med omvendtstående stillinger, hvis det. ønskes.

Mere

Idrættens Hus, Motion: Gymnastik/aerobic 16 mødegange kl. 18-19

Hatha yoga for begyndere m/ Susanne Grange

Dette hold henvender sig primært til dem, som gerne vil bruge yogaen i deres dagligdag, til at bevare balance både mentalt og fysisk.

Mere

Naturbørnehuset, Motion: Danseundervisning 16 mødegange kl. 19-20.30

Groove - dans det ud!

Groove. er verdens nemmeste dans, hvor du ikke behøver bekymre dig om højre og venstre. Trinene er så enkle, at du kan bruge kræfterne på at have en fest med rytmen og. stemningerne.

Mere

Foreningshuset Nørredamsvej, Motion: Gymnastik/aerobic 16 mødegange kl. 15.45-17.15

Hatha yoga

Yoga er godt for krop og sjæl. Yoga er fysiske og mentale øvelser, der fokuserer på at være til stede i nuet. Med yoga træner man smidighed, styrke og udholdenhed. Yoga giver en stærkere krop og har en afstressende effekt.

Mere

Hans Rømer Skolen, Motion: Gymnastik/aerobic 17 mødegange kl. 16.30-17.30

Yoga for begyndere

Har du tænkt på, om yoga kunne være noget for dig, så grib chancen nu for at finde ud af det! Yogaklassen som stille og roligt sætter dig i gang.

Mere

Vildbjerg Sports- og Kulturcenter, Motion: Andet motionstilbud

Varmtvandstræning (H)

Træning i vand er rigtig gavnlig for hele kroppen på mange måder. Belastningen af leddene nedsættes væsentligt af opdriften i vandet, balancen udvikles, hjerte og kredsløb styrkes, og anspændte muskler løsnes.

Mere

AOF Vejle, Motion: Gymnastik/aerobic 17 mødegange kl. 10.30-12

Ryghold/yoga-hensyntagende

For dig med dårlig ryg og/eller smerter i ryg eller nakken. Kom sammen med andre i samme situation - få dejlig motion og godt socialt samvær.

Mere