Spring til indhold

Arrangementer

Lufthavnsparken, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 08.15-09.45

Yoga for dårlige rygge

Lær at træne din ryg smidig og stærk, så du kan klare de daglige belastninger. Ved hjælp af afspænding kommer du også til bunds i nakke- og skulderspændinger. For deltagere, der ikke kan klare at deltage i almindelig yoga.

Mere

Kalundborg gamle Tekniske Skole, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 09.40-10.40

Bevægelse-afspænding med Tina Hansen

Undervisningen er især tilrettelagt for pensionister M/K. Vi starter med opvarmning. Derefter callanetics, som er præcise øvelser især for mave-, ryg- og lårmuskler. Slutter med udstrækning og afspænding. Der undervises en fuld klokketime.

Mere

Lufthavnsparken, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 10-11.30

Yoga - for KOL, astma og andre lungeudfordringer

Dette yoga hold er specielt til dig, der har KOL. Der er fokus på at styrke kroppen og specielt musklerne omkring lungerne, både med åndedrætsøvelser og øvelser der sætter pulsen op.

Mere

Ananda Yogaskolen, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 10.30-12

Senior Yoga

Hensynstagen. Yogatræningen. På dette hold er tilpasset seniorer. Der er tid til at komme ind i stillingerne. Vi bruger redskaber.

Mere

Kalundborg gamle Tekniske Skole, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 10.50-12.20

Nakke/ryghold med Tina Hansen

Lille hensyntagende hold, hvor du gennem opvarmning, styrke, balance,. udstrækning og afspænding får et bedre kendskab til din krops muligheder og. begrænsninger. Kropsholdning og funktionelle arbejdsstillinger er en vigtig del.

Mere

FOF Randers, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 11.15-12.15

Stott Pilates let øvede/øvede

Dette er et pilateshold for dig, der er lidt mere sikker i de 5 grundlæggende pilates-principper end på de "letøvede" hold.

Mere

Lufthavnsparken, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 11.45-13.15

Yoga - for bevægelseshæmmede

For deltagere, der ikke kan klare at deltage i almindelig yoga. Hensyntagende specialundervisning.

Mere

FOKUS Folkeoplysning, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 14-15.15

Yoga for ryggen

Dette hold er for dig, som har smerter og/eller skævhed i ryg, nakke, skuldre eller hofte, eller som lider af hovedpine eller søvnproblemer.

Mere

Kulturhuset Fredensborg Gamle Bio, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 15-16.40

Tara Yoga

Få reduceret smerterne med Tara Yoga, så du får mere bevægelsesfrihed i kroppen og dermed et gladere liv med mere overskud i hverdagen. Yoga for dig med udfordringer så som gigt, osteoporose, kroniske smerter eller andet.

Mere

Forenings huset, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 15.15-15.51

Alexanderteknik

Forholdet mellem hoved, nakke og ryg er helt centralt i Alexanderteknikken. Formålet er at træne din kropsbevidsthed, så hovedet kan "balancere frit" på den øverste nakkehvirvel.

Mere

Ry Hallerne, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 15.20-16.50

Pilates og Mindfuld Dans

Pilates og Mindful Dans. Glæd. din krop med en livgivende kombination af pilatesøvelser og bevægelse til. musik. Vi træner Pilates den første halvdel af tiden. Derefter fortsætter vi.

Mere

Ry Hallerne, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 17-18.30

Pilates begynder/let øvede A

Pilates - Begynder / let øvede. Pilates er god træning til dig ønsker at styrke og tage vare på din krop og få. En god kropsbevidsthed. Pilates påvirker din indre balance og giver. Fornyet energi.

Mere

Ananda Yogaskolen, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 17.15-18.45

FyraftensYoga

For dig, der både ønsker udfordringer gennem en aktiv træning og et fokus. på de mere stress-reducerende yogastillinger. Alle uanset yogaerfaring er. velkommen. Om Ananda Yogaskolen i Silkeborg:.

Mere

FOF Randers, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 17.25-19.05

Tai Chi, begynder

Tai Chi/Qigong for begyndere er for alle - uanset køn og alder. Tai Chi er en koreografi af sammenhængende, flydende bevægelser, der er gode for både krop og sind.

Mere

Kulturhuset Fredensborg Gamle Bio, Motion: Danseundervisning 14 mødegange kl. 17.35-18.20

Salsa (begynder)

Holdet for salsa begynder foregår i en afslappet og humoristisk atmosfære. Der er fokus på rytme, grundtrin, bevægelse, danseholdning og dansefatning, føring og enkle figurer. Vi har to undervisere på dette hold.

Mere

Hylleholt Skole, Motion: Andet motionstilbud 14 mødegange kl. 18.30-19.30

Yoga-Flow

Kom. til en time yoga-flow hvor vi tager kontakt til vores krop, åndedræt og sind. Vi bevæger os til musik og sammensætter yogastillingerne i mindre serier hvor. hele kroppen bliver aktiveret igennem styrke- og smidighedsøvelser.

Mere

Rosenlund Fofs danse- og cafélokaler, Motion: Danseundervisning 14 mødegange kl. 18.30-19.45

Selskabsdans - Lidt øvede

På et lidt øvede hold har man først gået på et begynderhold, hvor man har lært 2-3 danse; USA ROCK- ENGELSK VALS- CHACHACHA. Her får man så yderligere 3 danse tilføjet til sit danserepertoire; JIVE - Gl.

Mere

Kulturhuset Fredensborg Gamle Bio, Motion: Danseundervisning 14 mødegange kl. 18.30-19.45

Salsa (let øvet 1)

Hvis holdet viser optaget, men tilmeld dig alligevel og kom på venteliste - Fredensborg salsa forsøger at få kønsfordelingen til at gå op. Du elsker at danse salsa og vil gerne udvikle din salsa.

Mere

Tingkærskolen, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 18.30-20

Rytmisk Bevægelse - Move and flow

På dette hold bevæger vi os til rytmisk musik i både hurtigt og langsomt tempo. Vi arbejder kroppen igennem fra top til tå og bevæger alle muskler og led. Målet er at øge bevægelsesglæden og styrke din sundhed og trivsel.

Mere

Ry Hallerne, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 19-20.30

Pilates - begynder/let øvede B

Pilates - Begynder / let øvede. Pilates er god træning til dig ønsker at styrke og tage vare på din krop og få. En god kropsbevidsthed. Pilates påvirker din indre balance og giver. Fornyet energi.

Mere

FOF Randers, Motion: Andet motionstilbud 14 mødegange kl. 19.20-21

Tai Chi, øvede

Tai Chi for øvede er for dig, der tidligere har gået på begynderholdet hos FOF eller har erfaring med Tai Chi fra et lignende hold. På det øvede hold fortsætter vi med at udvide vores kendskab til de 5 løsneøvelser, Tai-chi formen og Tuishou.

Mere

Rosenlund Fofs danse- og cafélokaler, Motion: Danseundervisning 14 mødegange kl. 20-21.15

Selskabsdans - Meget øvede

Dette hold er vores elitedansere i Selskabsdans. De har lært 10 danse + diverse festlige indslag.

Mere

Baeshøjgård, Motion: Andet motionstilbud 15 mødegange kl. 16-16.45

Bassintræning med Malene Botved

Bassintræning er yderst velegnet, hvis du har problemer med dine led, skal genoptrænes eller ønsker skånsom træning. Kroppen kan trænes på en måde, som ikke er mulig på landjord.

Mere

Aktivitetshuset, Motion: Gymnastik/aerobic kl. 09:30

Solgårdens Morgenstræk - Sindal

Morgenstræk starter nu igen med let gymnastik for seniorer, hver mandag kl 9.30 i Markedsgade 25, Sindal.

Mere

Pris: 10 kr

Odder Svømmehal, Motion: Andet motionstilbud

Afspænding og bevægelse i varmtvandsbassin

Disse kurser henvender sig til alle, som har eller har haft problemer med kroppen. Gigtpatienter vil også med fordel kunne deltage. Kurset vil tage udgangspunkt i den enkeltes behov.

Mere

Kedelhallen, Motion: Gymnastik/aerobic

Yoga

For dig med. skavanker og særlige hensyn. Lider du af spændinger, smerter eller andre fysiske. skavanker? På vores hold underviser vi i hensyntagende yoga, som er skånsom. træning i et roligt tempo. Med yoga kan du.

Mere

Dansk Gigthospital, Motion: Andet motionstilbud

Bevægelse i varmtvandsbassin

Mere

Dansk Fitness, Motion: Gymnastik/aerobic

Yoga

Alle kan deltage i yoga uanset alder. Fokus vil være på at øge kroppens bevægelighed, afspænde. krop og sind og genoplade vores energi. Gennem blide stræk og pulseringer.

Mere

Kulturkasernen, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 10.15-11.45

Bevægelse og afspænding

Vi mødes mandag formiddag for at pleje vort velbefindende og mærke glæden ved at bevæge os til god musik. Vi skal styrke muskler, led og kredsløb og arbejde med udspænding, koordination og balance.

Mere

Bramming Kultur- og Idrætscenter, Motion: Andet motionstilbud 14 mødegange kl. 11.15-12

Bevægelse og afspænding i varmt vand

Undervisning. i varmt vand er med til at lette smerter i led og muskler. Varmt vand bærer,. støtter og lindrer. Derfor kan øvelserne udføres mere intensivt og med større. udbytte.

Mere