Spring til indhold

Arrangementer

Skolen Ved Bülowsvej, Motion: Gymnastik/aerobic 12 mødegange kl. 17-18.30

Gotvedgymnastik for kvinder 40 +

Få en stærk og udholdende krop og slip generende spændinger. Her får du træning og tid til at fokusere på de enkelte kropsdele: Ryg, fødder, hofter, nakke, arme m.m. Underviseren tilpasser øvelserne individuelt til deltagerne.

Mere

Stouby Skole, Motion: Gymnastik/aerobic 12 mødegange kl. 17.15-18.45

Hatha Yoga for alle

Yogaøvelser strækker og styrker dine muskler og gør dig smidigere, og giver dig en rank kropsholdning og et dybere åndedræt. Alle kan være med, også selvom du ikke har prøvet yoga før.

Mere

LOF Huset, Motion: Gymnastik/aerobic 13 mødegange kl. 09-10.30

Rygtræning

Vedligeholdende træning for dig der vil forebygge eller har problemer i. ryg-nakke-skuldre-hofte-knæ. Hele kroppen arbejdes igennem hver gang med opvarmning,. styrke, smidighed og stabiliserings træning.

Mere

Bevægelseslokalerne, Motion: Gymnastik/aerobic 13 mødegange kl. 10-11.30

Gymstic All-Round

Med de 5 tibetanere og effektivt åndedræt. Vi varmer op med danse-gymnastik til god, rytmisk musik. Hele kroppen bliver rørt stående, siddende og liggende!

Mere

LOF Huset, Motion: Gymnastik/aerobic 13 mødegange kl. 10.45-12.15

Rygtræning

For. dig der har behov for en mere blid træning i et roligt tempo. Øvelserne foregår. stående eller siddende på stol. Her arbejder vi på at balancere det sensoriske. system gennem åndedrætsøvelser, stoletræning, musikterapi og.

Mere

AOF Frederikshavn, Motion: Gymnastik/aerobic 13 mødegange kl. 12-13.30

Yoga/afspænding - hensyntagende

Hatha Yoga træner samspillet mellem krop, åndedræt og bevidsthed. Vi arbejder med et system, der er anatomisk og terapeutisk korrekt, hvor vi opbygger kroppen gennem åndedrætsøvelser, udspænding og stræk, koncentration, balance og afspænding.

Mere

Kongensgade 24, Motion: Gymnastik/aerobic 13 mødegange kl. 16-17.10

Træning og afspændingshold

Træning og. Afspændingshold. Styrketræning ,. Balance ,Afspænding. Øvelserne kan laves. både på/ved stol ,og stående / liggende på gulv. Ring til Birthe hvis. du vil vide mere. TLF:.

Mere

Tranebjerg medborgerhus, Motion: Gymnastik/aerobic 13 mødegange kl. 16-17.30

Rolig pilates og afspænding

Rolig pilates. Holdet er for dem som har trænet hos mig før, eller kender til pilates.

Mere

Skårup Kultur og Idrætscenter, Motion: Gymnastik/aerobic 13 mødegange kl. 17-18.30

Hatha Yoga

Klassisk yoga med fokus på styrke, smidighed, balance og koordination - og med åndedrættet integreret i alle øvelserne. Hatha Yoga er en lang række øvelser/stillinger, som vi arbejder med både dynamisk og langsomt, koncentreret og varieret.

Mere

Bryrup Skole, Motion: Gymnastik/aerobic 13 mødegange kl. 17-18.30

Yoga i Bryrup

Onsdag. Kurset bygger på. styrkende, strækkende og afspændende øvelser, som de fleste mennesker er i. stand til at. udøve. Du kommer til at få en større kropsbevidsthed og at udvide din bevidsthed. både indad og udad.

Mere

Byskolen, Motion: Danseundervisning 13 mødegange kl. 18.15-19.15

Salsa for begyndere og letøvede- onsdag aften

Vi. fortsætter salsaholdet fra foråret, og hvis du allerede har snuset lidt til. salsaen eller bare har flair for rytmer, kan du sagtens hoppe med på vores hold. om onsdagen. Vi tager det stille og roligt med passende udfordringer - og.

Mere

Ananda Yogaskolen, Motion: Gymnastik/aerobic 13 mødegange kl. 19-20.30

Iyengar Yoga - Niveau 2

Iyengar Yoga er en yogaretning med fokus på. koncentration, styrke og balance. Iyengar Yoga er aktiv og dynamisk træning, hvor der arbejdes med detaljer,. præcision og symmetri i kroppen. YOGA NIVEAU.

Mere

LOF Huset, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 18-19.15

Hatha Yoga

Har sit udgangspunkt i de klassiske yogastillinger. Undervisningen balancerer styrke med smidighed og bevægelse med åndedrat og meditation. Vi udfører stillingerne i et roligt tempo.

Mere

Ananda Yogaskolen, Motion: Gymnastik/aerobic

Iyengar Yoga - Niveau 1-2

For dig, der er begynder, let øvet. eller dig, der ønsker at arbejde dybere med basisstillingerne. Der vil. blive lagt vægt på de stående yogastillinger for at opbygge styrke og. udholdenhed. I forløbet.

Mere

Fælleshuset, Motion: Gymnastik/aerobic

Iyengar yoga - hensyntagende

I Iyengar yoga arbejder du opmærksomt på kroppens lige linjer, og hvordan man bedst kommer ind og ud af stillingerne. Der lægges vægt på, at du undgår at skade kroppen. Derfor bruges blokke, tæpper og bånd i undervisningen.

Mere

Yogafarmen, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 10-11.30

Yoga for kroniske lidelser, fibromyalgi, ryg problemer

Yoga for kroniske smerter, så som fibromyalgi, gigt, MS,. rygsmerter osv. Et lille hold med max 8 deltagere, hvor der er tid til den. enkelte. Vi laver ultra blid Hatha yoga, mindfulness og meditation. Du vil.

Mere

Yogahuset i Centrum, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 16.30-18

Yoga for begyndere/let øvede

Dette. er holdet for dig, der gerne vil mere i dybden med dig selv. Vi træner. kropsbevidsthed gennem klassiske yogastillinger, som både styrker og smidiggør. din krop. Du bliver vejledt og taget hånd om, så du finder ind i stillingen.

Mere

Vinderup Hallerne, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 16.30-18

Hatha flow yoga

Er : Hver gang varierende solhilsner i et glidende flow, der stabiliserer, balancerer og vækker din krop, så du kommer til at svede lidt. Nogle gange anvender vi et tæppe til at glide på for, at opleve frihed i dine bevægelser.

Mere

Kongensgade 24, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 17.30-19

Body SDS Grundtræning

Body SDS. Grundtræning. Body SDS. Grundtræning er en unik træningsform, der er baseret på Body SDS's tre. grundpiller: Led,. kredsløb og. vejrtrækning.

Mere

Bramming Kultur- og Idrætscenter, Motion: Andet motionstilbud

Bevægelse og afspænding i varmt vand

Undervisning i varmt vand er med til at lette smerter i led og muskler. Varmt vand bærer, støtter og lindrer. Derfor kan øvelserne udføres mere intensivt og med større udbytte. Undervisningen bygges op omkring bevægelse, balance- og kredsløbstræning.

Mere

Idrætscenter Midtfyn, Motion: Andet motionstilbud

Bevægelse i varmt vand

Træning i varmt vand. Ved spørgsmål kontakt underviser 23397757. Træning i varmt vand giver dig mulighed for at lave god træning, selv om du måske er udfordret fysisk med fx. gigt, smerter eller overvægt.

Mere

Yoga i Valby, Motion: Gymnastik/aerobic

Yoga

For dig med. skavanker og særlige hensyn. Lider du af spændinger, smerter eller andre fysiske. skavanker? På vores hold underviser vi i hensyntagende yoga, som er skånsom. træning i et roligt tempo. Med yoga kan du.

Mere

Birkerød Svømmehal, Motion: Andet motionstilbud

Varmtvandsbassin

Bassintræning er. en skånsom træningsform ideel for personer med gigt eller andre problemer i ryg,. hofter, led og muskler. Det varme vand virker smertelindrende, og derfor er. bassintræning særlig relevant for dig, hvis du er smerte- og.

Mere

Lejbjergcentret, Motion: Gymnastik/aerobic

Varmtvandskursus - Bevægelse og afspænding *

Overordnet beskrivelse af varmtvandskursus:.

Mere

Mariendalshallen, Motion: Gymnastik/aerobic

Gotvedgymnastik

Her lærer du at. bruge kroppen som naturen har skabt den. Gennem stræk, styrkeøvelser og. afspænding skabes styrke og naturlig balance i bevægeapparatet og. nervesystemet. Øvelserne udføres i et roligt tempo og akkompagneres af musik.

Mere

Hjerneskadecentret, Motion: Andet motionstilbud 14 mødegange kl. 09.15-10.55

Afspændingsøvelser - for personer med erhvervet hjerneskade

Dette hold tilbyder forskellige former for milde og rolige øvelser inspireret af bl.a. Tai chi, Qi gong og yoga. Øvelserne træner bevægelighed i kroppen, balance og koordination. Vi har fokus på vejrtrækningen og afslutter med liggende afspænding.

Mere

AOF Svendborg, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 10-11.30

Yoga 60 + i roligt tempo

Yoga i roligt tempo. Vi arbejder i et roligt tempo med bevidsthed om opspænding, udspænding og afspænding og med fokus på åndedrættets samspil i øvelserne. Hver lektion slutter med talt afspænding.

Mere

Sorø Kultur- og Fritidscenter - Værkerne, Motion: Andet motionstilbud 14 mødegange kl. 14-15.30

Yoga

Vi skaber et åndehul til dig, og fokuserer på langsomme. stillinger og stræk i et roligt tempo, hvor alle kan følge med. Vi arbejder med. åndedrætsøvelser, åbner og afspænder kroppen og finder kroppens ro og balance.

Mere

Havrehedskolen, Afd. Veflinge, Motion: Gymnastik/aerobic 14 mødegange kl. 17.45-19

Hatha Yoga med blidt Flow

Onsdag kl. 17.45-19.00 (ingen undervisning i uge 41 og 42). På dette hold arbejder vi hovedsagligt med blide og meditative bølgende bevægelser i samspil med åndedrættet, men finder også stilhed i stillingerne.

Mere

FOF Kursuslokaler, Motion: Gymnastik/aerobic 15 mødegange kl. 07.30-08.30

Pilates begyndere

Mere